Bangkok

17-18 August 2011

Wednesday

Our one and a half days in Bangkok was a lot different than we had planned.  We have arrived after more than fifteen ours of traveling to the city what was not as hot as we pictured.  As we were quite hungry, we started to search after some food and making our first mistake. Asking a local taxi driver about good food nearby was not a good idea, so after a few minutes we were sitting in a tuk-tuk heading to a restaurant with great sea food.

Onion, shrimps, and who knows what in a soup / Hagyma, garnélarák és még ki tuja mi van a levesben

The place was actually quite sophisticated and had good food. The only problem was the prices: European prices in Thailand. This was the second mistake. Then we went to the highest building of the city, and to the 86th floor. It was completely a floor for the tourists: cheap music, cheap tables and chairs. Though, we saw how the monsoon conquers the city.

Monsoon in the city / Monszun a városban

We had expected an hour long shower, but it didn’t stop. The jetlag conquered our energy and we become zombie-like backpackers pulling huge luggage after ourselves. Terrible feelings: tiredness, only need is a real shower and a bed, but no taxi driver wants to take us to the Couchsurfer’s place due to the long distance and traffic jam.

Traffic jam / Dugó

There are two kind of locals: one  tries to screw us and charge us with a higher price, the second tries help us honestly, calls more friends, calls friends on phone, calls friends who speak English, but not even 15 of them can figure out where is the address, though it is thirty meters from us. This is very tiring.

Thursday

We could have had a nice day. The weather was hot, no rain. We could have enjoyed the public transport on the river, the beauty of the King’s Palace, the old town, the Buddhist temples, the thousand food of the markets, but we couldn’t. We couldn’t, because we were still exhausted, we had our rolling baggage with us, we didn’t have appropriate cloth to enter the Palace, we didin’t have the mood, everybody wanted to screw us again and we were longing for that kind of food,  what doesn’t brings the fear of the sickness of travellers.

King's Palace / Királyi palota

Multitude / Tömeg

This short visit was a vast disappointment for us.

->HU

2011. augusztus 17-18.

Szerda

A másfél napunk Bangkokban egészen máshogy alakult, mint ahogy terveztük. Több mint tizenöt óra utazás után megérkeztünk a városba, ami mellesleg nem volt olyan forró, mint ahogy elképzeltük. Mivel elég éhesek voltunk, kaja után akartunk nézni és elkövettük az első hibánkat. Megkérdezni egy taxisofőrt jó ebédről a közelben nem volt jó ötlet, így pár perc múlva már egy tuk-tuk-ban ültünk tengeri gyümölcsös étterem után kutatva.

Seafood / Tenger gyümölcse

Kellemes, kifinomult helynek tűnt, és az ételek is finomak voltak. A probléma csak az árakkal volt: európai árak Thaiföldön. Ez volt a második hiba. Ezután a város legmagasabb épületébe mentünk, a 86-odik emeletre. Abszolút turistáknak készült hely volt olcsó és ócska zenével, berendezéssel és italokkal. Bár legalább láttuk, ahogy a monszun beveszi a várost. Egyórás esőzésre számítottunk, de nem állt el. Ekkorra az időátállás miatti fáradtság elvette minden erőnket és zombiszerű utazókká váltunk, akik a bőröndjüket húzzák maguk után. Borzasztó érzések kerítettek hatalmukba: kimerültség, az egyetlen igény egy tusolás és egy ágy, de sajnos egy taxisofőr sem akart minket elvinni szállásadónk címére, mert az esőzés miatt nagy dugó alakult ki és a táv is hosszú volt.

Tuk-tuk

Kétfajta helyit ismertünk meg: az egyik megpróbál átverni és lehúzni pénzzel; a másik őszintén segíteni akar, hívja a barátait is segíteni, hívja őket telefonon is, olyanokat is hív, akik beszélnek angolul, de még tizenöt ilyen kedves ember sem képes elnavigálni minket egy címre, ami csak harminc méterre van tőlünk. Ez nagyon fárasztó.

Csütörtök

Szép napunk lehetett volna. Forróság volt, nem esett. Élvezhettük volna a tömegközlekedést a folyón, a király palotájának szépségét, az óvárost, a buddhista templomokat, az ezerféle ételt a piacon, de nem élveztük. Nem tudtuk, mert még mindig kimerültek voltunk, a gurulós bőrönd velünk volt, nem volt megfelelő öltözékünk bejutni a palotába, nem volt hozzá kedvünk, mindenki megint át akart verni és le akart minket húzni és olyan kaja után vágyódtunk, ami nem hozza magával a félelmet az utazók gyomorbajától.

Monsoon / Monszun

Ez a rövid látogatás nagy csalódás volt számunkra.